JETA E RE,PRIVACIONE TE REJA


Vendosja e Bilal Çelës në Bllacë të Dibrës.
Martesa me Rihane Ukën.Ndërtimi i Kullës.
Lindja e fëmijëve.

Me vendosjen në Bllacë, Bilali martohet
Rihanen, nga fisi i Uke të Mazhicës27, Këtu
ndërtoi një kullëme tre pode(kate), me frëngji e
dalje těfshehtë3, Si miq e shokë pati Skarret e
Bllacës, por kullën e ndërtoi në trojet e Zenele.
Bllaca është një ndër 16 katundet e malësisë
së Grykës së Vogël, ku forca e zakonit dhe
dëshira për të qenë të pavarur ka qenë e
pranishnme në çdo kohë.
E rrethuar me male dhe kodra nga të gjitha
anët, me liqenin në jug të katundit, i japin Bllacës
një bukuri të rrallë e një klimë të qëndrueshme.
Në defterin turk të Vilajetit të Dibrës të vitit
1467, Blaca na jepet me 9 shtëpi që te gjltna të
besimit katolik", Jetesa mbështetej kryesisht
mbi blegtorinë dhe disa prodhime bujqesore si
gruri, tërshëra, elbi dhe thekra. Vone nisi të
kultivohet misri e fasulja. Banoret pranuan
1slamizmin nga fundi i shekullit XVII. Si
autoktonët, ashtu dhe fiset e ardhura nuk e
njohën pushtetin turk. Vetgeverisja sipas
traditës me pleq e pleqësi u kishte dhênë një
farë autonomie tëë panënshkruar. Porta e Lartë
këtë qëndrim të bllacasve e kishte dënuar si
"kanun Yasak" (jashtë ligjit). Bllacasit
shfrytëzonin tregjet e pazareve të Dibrës së
Madhe, Manastirit dhe rrallë atë të Prizrenit.
Rreth vitit 1860, kur bektashinjtë u ngjitën
maleve për tu shpëtuar sekteve të tjera fetare
më të fuqishme dhe pushtetit turk, bllacasit
njohen e pranuan bektashizmin.
Ne këtë mjedis, rreth vitit 1870, u verndos dhe
Bilal Çela. Vendosja e Bilal Çelës në Bllacë bie
në përfundim se ai duhet të ketë ardhur në
katundete malësisë së Grykës së Vogël para vitit
1870, të ketë marrë kontakte me banorët vendas
e ti jetë miratuar "qytetaria" e tij në këtë katund.
Vijmë në këtë pohim nisur nga fakti se banorët
e këtyre viseve pranonin vetëm njerëzit qe
kishin lidhje gjaku me ta si dajën, nipin,
birazerin, etj. Dhe Bilali asnjë nga këta nul
kishte përveç miqësisë, bile do të thoshim
shoqërinë me Skarret. Nuk ka dyshim se kétu
duhet të ketë ndikuar karakteri i fortë prej
malësori, burrëria dhe besa e Bilal GÇelës, që
mundi të vendosej e të bashkëjetonte me
maleësorët e Bllacës dhe të katundeve përreth.
Kaq shumë u mniqësua me ta sa, që dhe kur
ndertoi shtëpi e u vendos përfundimisht në
Bllacë të Dibrës së Madhe kurrë nuk i harroi ata
malesorë të mirë që e trajtuan dhe e deshën si
njeriun e tyre të gjakut.Ai shkonte shpesh për
miqësi; por dhe për të organizuar njerëz kundra
garnizoneve turke të përqendruara në Dibër të
Madhe, Strugë, Resnje, Ohër; kundra kollonave
turke qe marshonin në drejtim të Manastirit e
Dibrës, Manastir-Ohër-Korçë; Manastir -
Tetovë, në malet e Petrinos, të Karaormanit e të
Stugovës. Dhe është fakt i njohur se çeta e Bilal
Çelés mbeti e kompletuar kryesisht me luftëtarë
të katundeve të Grykës së Vogël,
Ne Bllacë Bilali qëndroi 22 vjet. Këtu lindën
pesë djenmë: Miftari, Qamili, Xheladini, Ferati,
Mërsimi si dhe katër vajza Seadia, Adivia,
Dania dhe Nazja0, Miftari shkoi në Selanik, ku
nuk dihet se në ç'kushte u vra. Ferati dhe
Mersimi vdiqën të pa martuar në Ballancë.
Ndërsa Qamili dhe Xheladini jetuan e u
martuan në Ballancë duke lënë pas tre gjenerata
me rreth 40 meshkuj deri në vitin 2005. Një pjesë
nga trungu i Bilalit jetoinë në Dibër të Madhe e
nje pjesë në Amerikë (Staten Island), por me
mendje e shpirt thonë ata "Jemi në Diber.

                         "Pa u çlirue Shqipnia,nuk e lëshoj pushkën nga dora"